Izložba Hrvatskog instituta za povijest u suradnji s Hrvatskim školskim muzejom jučer je otvorena u Multimediji Gradske knjižnice i čitaonice Valpovo.
Postav izložbe “Biti učenik u Hrvatskoj u dugom 19. stoljeću” nastao je u sklopu uspostavnog projekta “Od protomodernizacije do modernizacije školstva u Hrvatskoj ( 18. i 19. stoljeće) i na zanimljiv način tematizira raznolike učeničke prakse i kulturno-antropološke aspekte školovanja poput standarda učenika, učeničkih bolesti, discipline, boravka u razredu, školskom dvorištu i sve ostale dijelove života mladih u periodu koje su proveli u školskim klupama.
Autor ove izložbe, dr.sc. Dinko Župan, koji je i potpisnik istoimenog kataloga, u svom iscrpnom interdisciplinarnom istraživanju progovara o samoj institucionalizaciji školstva na našim prostorima, spolnim i rodnim nejednakostima prisutnima u obrazovanju te reformama koje su se provodile sredinom 19. stoljeća.
Dr.sc. Župan je naglasio kako se nastava često održavala u neadekvatnim prostorima, a česte su bile i epidemije tifusa, diareje i tuberkuloze. Cilj izložbe je približavanje široj javnosti svakodnevnicu i uvjete u kojima su se nalazili učenici 19. stoljeća. Tada ocjenjen kao najmoderniji prosvjetni sustav u Europi naizgled se nije mnogo promjenio do danas, barem kada je sama duljina obrazovnog procesa u pitanju, ali i sam se autor slaže kako je vrijeme za temeljitu kurikularnu reformu i uvođenje modernih načina obrazovanja.
[Best_Wordpress_Gallery id=”13″ gal_title=”Izložba Biti učenik u Hrvatskoj u dugom 19. stoljeću”]